fredag, april 13, 2007

Humor - eller mangel på samme

Egentlig går jeg jo rundt og synes at jeg klart er ENORM sjov... Meeeen jeg bliver alligevel rimelig irriteret over flere gange i løbet af dagen at støde ind i den fantastiske idé at virksomheder nu vil teste ansøgere for humoristisk sans.

"Humor er som regel udtryk for et overskud, som vil smitte af på kolleger og andre midt i stramme deadlines og krævende opgaver. Hvis testen viser, at en jobansøger har mindre humor, så kan vi godt finde på at spørge ind til, hvad der ligger bag, forklarer HR-konsulent"

Hmmm, sjovt nok synes jeg mere det lyder som om nogen tror at humor generer overskud.Hvis der ikke er overskud til at have det sjovt, kan jeg ikke helt forestille mig noget mere irriterende end en "sjov" kollega!!

Godt jeg er offentligt ansat, så kan jeg gå rundt og være et surt løg i fred, - uden sådan umiddelbart at skulle testes.

1 kommentar:

Zette sagde ...

Jeg synes, du er sjov og ælsker din humor... Måske fordi den ligger rimelig tæt op af min?

Men jeg forstår, hvad du mener, man kan jo ikke være sjov bare for at være sjov...