tirsdag, april 10, 2007

Gear til lir til din blog

Gennem et stykke tid har jeg samlet de mere eller mindre skøre gadgets/widgets, jeg er støt på til at peppe bloggen op. De fleste er sjove, men ganske unyttige. Alligevel har jeg en svaghed for dem, ja nærmest sådan lidt ligesom med gåder. Kan altså dårlig tåle at se dem uden liiiige at skulle teste om de virker og hvordan de virker. Her er nogle af dem jeg har brugt eller gemt

Lad mig se din bogreol og jeg skal sige hvem du er...



Med denne widget kan du stolt fremvise din bogreol. Det kræver bare at du bruger en rum tid på at udvælge dine bøger. Det orkede jeg så ikke, men tro mig, jeg HAR altså mere end 5 bøger i reolen ;-) (ikke mange flere men dog lidt fler'.....måske)


Få video på bloggen med Youtube.com eller som her Livevideo.



Få chat på bloggen


Sæt din blog på kortet
Se hvor folk der besøger din blog kommer fra.
Geo Visitors Map

Sæt kort på din blog
Find din egen blog på kortet og se hvem af dine naboer der blogger














Eller måske et banner
www.flickr.com



Bookmark
Ja og så er der selvfølgelig diverse "Add-ting". Den her samler de fleste

AddThis Social Bookmark Button



Mon ikke der er nogle der har samlet den her slags lir i en portalting? Nogen der kender webadressen? Eller måske har fundet noget specielt? Jeg nærmest samler. Ja for det er da ikke spor nørdet ;-)

2 kommentarer:

Maja sagde ...

Du kan tjekke http://www.google.com/analytics/.
Jeg har selv kun været på den 2 dage, men synes allerede at mængden af statestik jeg kan få om min egen blog er fantastisk.

Jette Agerbo sagde ...

*Maja -> Ja den har jeg også fornyligt indført. Jeg skulle liige have det sat rigtigt op, men der er mange sjove informationer at hente. F.eks kan man se hvad folk, der lander på bloggen via søgemaskiner, ar skrevet af søgeord. Det kan godt være lidt overraskende, hvilke ord der leder frem til bloggen...

Og når det bliver kedeligt, kan man tage en smut forbi her: http://bighugelabs.com/flickr/