søndag, april 08, 2007

Blogtjek 2007

Undersøgelse af bloglæsere i Danmark
Den typiske bloglæser i Danmark er 34 år gammel, kvinde og bosiddende i København.
Hun læser 2-5 forskellige blogs og foretrækker at de handler om noget personligt. Til
dagligt beskæftiger hun sig med IT og/eller kommunikation og hun har en længevarende
uddannelse. Det er nogle af konklusionerne i blog-læser-undersøgelsen Blogtjek, der blev
gennemført som frivilligt projekt i marts måned 2007. Ikke mindre end 440 blogs deltog i
undersøgelsen og over 3.500 bloglæsere tog sig tid til at besvare undersøgelsens syv
spørgsmål.



Godt jeg ikke bor i København. Det er SÅ irriterende at blive fanget liiige på kornet.

5 kommentarer:

Zette sagde ...

Efter din "læser med hos"-liste foretrækker du nu ikke de personlige blogs? Men ellers er der vist ikke langt fra konklusion til dig!

Fandme bittert at være typisk, hva? og okay, jeg er heller ikke langt fra, selvom jeg er for gammel.

Jette Agerbo sagde ...

Det skal du ikke sige... De faglige blogs udgiver yderst sjældent. Flere af dem er i øvrigt skabspersonlige. ;-)
Men ganske rigtigt har jeg selv udfyldt skemaet i Blogtjek-undersøgelsen, og der afkrydset at jeg foretrækker de ... faglige...

Zenia Effenberger Larsen sagde ...

Hæhæ, skabspersonlig - that's a good vending. ;)

Jeg følte mig også mildt truffet, da jeg læste det resultat, men jeg kan godt se, at det ikke er slemt i sammenligning med dig. ;)

(Jeg tror i øvrigt, jeg lidt er en robot. Som regel fejler jeg i de der "word verification"-tests de første par gange. ;)

Jette Agerbo sagde ...

Ja hvorfor mon tastaturet kryber i størrelse, når man skal udfylde dem? Har set et par stedet, hvor bloggen er blevet spammet! Det er jo jævnt besværligt, men det er selvfølgelig også meningen. Altså for at sortere robotterne fra. ;-) Men lad det ikke holder dig tilbage

Zenia Effenberger Larsen sagde ...

Jeg har også selv haft det på, men valgte at fjerne det, til jeg lige ser, om det bliver nødvendigt. Og nej, det holder mig skam ikke tilbage. Der skal mere til at standse os halvrobotter. ;)