fredag, juni 01, 2007

Nyt studie

Til min medarbejdersamtale kom jeg ind på at jeg gerne vil læse igen. Det blev der taget godt imod og jeg skal nu beskrive et realistisk forløb til , forhåbentlig - godkendelse.
`
Her lidt om hvad DPU skriver om drømme-uddannelsen:

Pædagogisk antropologi
Hvordan skabes og omskabes institutioner og menneskelige fællesskaber? Hvilke komplekse menneskelige samspil konstituerer 'en skole', 'en børnehave', 'en arbejdsplads'? Hvad betyder tidens fokus på begreber som 'faglighed', 'evidens', 'kompetence' og 'test' for folkeskolens selvforståelse og for forståelsen af skolen i samfundet? Pædagogisk antropologi på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole beskæftiger sig med sådanne spørgsmål vedrørende kulturelle dynamikker og medieringsformer, i reale såvel som virtuelle sociale sammenhænge.
`
Se det er da hamrende spændende!!!!
AddThis Social Bookmark Button


4 kommentarer:

Zette sagde ...

Se det lyder jo fuldstændig som Jena, det der.
Fedt, fordi det lyder til, at "den skal du nok få kringlet igennem" hos arbejdsgiver. Skidegodt gået!

Jette Agerbo sagde ...

Ud over at det skal godkendes skal jeg også liiige have skrevet en ansøgning, så jeg forhåbentligt kan blive optaget på studiet. Der der skal stadig både krydses fingre og kringles, lidt endnu.

Zette sagde ...

Ich drücke dir die Daumen, som os germanofile siger!

Jette Agerbo sagde ...

Uddrag af mail fra Uddannelsesansvarlig:

...Derfor reagerer jeg allerede nu med et: skynd dig at melde til! - uanset +/- muligheder for merit fra Masteruddannelsen.

Jeg synes, det er en rigig god ide og et spændende studium. Jeg er også sikker på, at vi her vil få glæde af de kompetencer, du erhverver i studieforløbet, så ...

Vi tales ved - forløbig et meget interesseret tilsagn herfra!...


Sååe nu gælder det bare om at komme ind.