søndag, juni 08, 2008

Feltstudie - indledende øvelser

Jeg bliver ret hurtig rastløs, efter en hektisk periode med opgaveskrivning. Jeg har fået sundet mig, og har egentlig slet ikke lyst til at gå alt for langt ned i gear... Heldigvis er der ikke noget i vejen for at jeg stille og roligt tager fat på det næste: Feltstudiet.
Det har jeg glædet mig til, - og gjort mig en masse tanker om i forhold til hvor, hvad og hvordan. I første omgang har jeg oprettet en blog, et refleksivt rum, til at samle alle feltdata og overvejelser i. Hvis jeg fra start gør noget ud af at tagge alle indlæg ordenligt, giver det jo samtidig nogle rigtig gode muligheder for at strukturere indsamlingen fra start.
´
Undersøgelsesfelt: Rum, krop og pædagogik.
Fokuspunkter er de skift børnene oplever dagen igennem. De forskellige rum, forskellige faggrupper, forskellige voksne og forskellige institutionslogikker de møder igennem en dag.
Nøgleord: Institutionslogikker, fleksible læringsrum, holddannelser, undervisningens organisering.
Og så skal det liiige formuleres og tænkes godt og grundigt igennem her henover sommeren....

AddThis Social Bookmark Button


Ingen kommentarer: